lördag 28 februari 2009

Byter inte min kropp mot någon annans!

När jag tittar runt över utbudet av media på förmiddagen (för att se vad som hänt i världen) möts jag av en rubrik hos Expressen som får mig att le, "Byter inte min kropp mot någon annans" sagt av Charlotte Kalla. När man väl klickar på artikeln så ändras rubriken dock och heter då "Charlotte Kallas kamp mot jättarna" och handlar om att Kalla är bra mycket kortare än konkurrenterna och inte "kan åka lika stort" som dem.

"Hon är den lilla utmanaren i Jättarnas dal. Men Charlotte Kalla, 162 centimeter, har inget alls emot att slå underifrån i damskidåkningens världstopp. - Jag skulle inte vilja byta ut min kropp mot någon av de andras, säger Kalla. "

På frågan vad de andra har för fördel av sin längd svarar hon: "Jag kan inte riktigt åka lika stort som dom. Jag måste i stället kompensera det med högre frekvens."
Men jag älskar ändå meningen att hon inte skulle byta sin kropp mot någon annans. Det är DET som gäller. Det är DET man bör komma till insikt med. Denna gång handlade det om längden. Allt oftast handlar det om vikten eller formerna istället.

Jag är inte ett dugg intresserad av sport. Som liten var jag längre än "alla andra" och alla i klassen ville välja mig till laget när det skulle spelas basket. Tills dess att de insåg att jag inte alls kunde använda mig av min längd, hade ingen koll på vare sig bollen, stegen eller vart jag skulle göra mål eller hur :-)
Men jag vill heller inte byta min kropp mot någon annans.
/Marianne

Inga kommentarer: