onsdag 18 februari 2009

GÄSTBLOGGARE - En frisk vind, ett friskt bidrag

SMAL fick ett mail som vi blev mycket glada över!
Hon tipsade om ett inlägg hon själv gjort som en del i debatten kring skönhetsidealet idag. Jag citerar fritt nedan:
"
Jessica Simpsons modesatsning för kurviga

De elaka kommentarerna kring Jessica Simpsons nya kurviga figur har inte låtit vänta på sig. Nu lanserar hon en kollektion med kläder som ska passa alla figurer. Bilderna på Jessica, som glatt meddelat att hon är nöjd och stolt över sin kropp, har kablats ut med utlåtanden som "osmickrande" och "mulligt", skriver Female First. Nu lanserar Jessica Simpson en kollektion med kläder för alla kroppstyper enligt samma källa. - Jag vill skapa kläder som passar alla figurer. Jag vet hur en illasittande klänning kan kännas, och vad det gör för självkänslan, säger hon. Och hon lovar samtidigt att hennes varianter inte kommer ha den effekten. /.../

Egen kommentar: Jag tycker att Jessica ser frisk ut och dessutom är sångfågeln alldeles strålande vacker. Härligt med lite sundare kroppsvikt och fortfarande hellre lite över viktig än underviktig. Det är inte snyggt med människor som är så smala att alla benknotor syns och ögonen är mörkt insjunkna i sina hålor. Anfrätta tänder utan emalj är heller inte vackert anser jag. Hälsosamma och lagoma ideal är härliga."

You go, girl! SMAL gillar detta skarpt! :-)

Inga kommentarer: