måndag 16 februari 2009

Jag känner bantningshetsen

Tori Spelling om vikthetsen: Jag känner pressen.
"Nu talar Tori Spelling ut om bantingshetsen i Hollywood - som fått henne själva att rasa i vikt. - De granskar en så hårt. Man försöker vara en som säger "Jag bryr mig inte", men jag känner hård press, säger hon till US Magazine. "

Detta är vad en kvinna säger som lever i det klassiska "offentlighetens ljus" och som granskas av media och allmänheten. Än vi "vanliga" då? Vi granskas också. Inte kanske av media i sig, men media matar våra bekanta med bilder av hur det "ska vara" och hetsar våra nära och kära att börja tänka i de banorna att de iaktar varandra och sig själva och jämför och fixerar.
De vanliga känner också pressen.

Jag har bestämt mig för att jag inte vill känna den pressen igen. Jag vill inte uppleva allt det där "måste", "bör", "ska". Jag ÄR. Det räcker :-)

Inga kommentarer: