lördag 21 februari 2009

Det underbara med badhus

Jag var på vanligt kommunalt badhus idag. Det var evigheter sedan jag var det. Men nu påmindes jag om min egen lilla filosofi som jag brukar tipsa om och tänka på själv.
Nämligen det här: Är man på ett offentligt badhus så är man helt omgiven av människor. Lättklädda människor, som är just människor.

Vad menar jag med det då? Jo, att alla människor man ser i ett badhus är livs levande och riktiga människor. De är inte datamanipulerade i några redigieringsprogram, de är inte fixade och trixade. De ser ut precis som du och jag. En del är större än mig. En del är mindre än mig. Men de är alla människor. De har också veck i huden, eller valkar. De har också födelsemärken, ärr och bristningar.

Det är så himla skönt att se det. Människor som är som människor är mest.

Inga kommentarer: