tisdag 6 januari 2009

You wanna be on tooooooop?

American Top Model säsong 11 drog igång tisdag 6/1. Jag hade ingen aning om det. Vi satt hemma i soffan och slötittade på tv, och "nästa program, säsongsstarten av....." och där satt jag kvar.

Inte bara för att jag älskar audition-perioderna (oavsett vilken serie) utan för att jag känner att mitt engagemang i SMAL får mig att vilja "hänga med" på vad som händer i branschen. I alla fall vad tjejerna tittar på för program på tv nu för tiden.

Vad hände i säsongens premiär då....? Jo, i vanlig ordning (de senaste säsongerna har det väl varit så iaf) fanns en "plus sized model", men hon var inte tillräckligt "plus". Hon var för smal för att vara plusmodell, men hon var följdaktligen för stor för att vara "vanlig" modell.
Detta förtydligades av Tyra Banks, som sa att hon var som Tyra själv i kroppen nu. Skulle hon försöka få vanliga modelljobb skulle hon inte få dem, och skulle hon söka plus sized skulle hon vara för liten. (Tyra Banks skulle kanske iofs få jobbet ändå, eftersom hon är den hon är??)
Jag tycker att det ger en tydlig bild av hur förvirrande det är ibland. Förhållandet mellan verklighet och vad som är branschens krav.

För övrigt kan jag tycka att Tyra Banks såg väldigt, väldigt snygg ut i sin kropp, även om hon jämfört med de andra tjejerna såg stoooooor ut. Men jag tycker inte att hon förtjänar allt hån hon fått av skvallerpressen världen över. Hon såg levande och fantastisk ut.

/Marianne.

Inga kommentarer: