fredag 9 januari 2009

Mama-shopping _ följetången

Jag har skrivit innan om min frustration att inte hitta mammakläder i "större storlekar". Det är faktiskt väldigt svårt att hitta mammakläder överhuvudtaget (nu när Lindex har slutat helt med mammakläder) KappAhls avdelning består av BH och trosor och H&M är mest mindre storlekar.

Jag beställde över nätet jeans från H&M (tack och lov var jag ute i god tid!) i oktober, direkt när jag fått veta att jag var gravid, och alltså inte hade någon mage alls.
Leveranstid på dem var februari 2009. "Bara" en månad kvar nu. *suck*

MEN jag har hittat lite kläder på Ellos av alla ställen. De har ett väldigt bra system med att man kan få sortimentet sorterat utefter sin storlek. Jag kan ju säga att utbudet för de mindre storlekarna var klart tvåsiffrigt (goooood mariginal) medan mina storlekar - som INTE är över 50, fanns det 6 artiklar för.... Länge leve friheten. Eller?

Det intressanta är att företagen som inte erbjuder mammakläder till mig självklart har MASSOR av barnkläder!!! Men jag överväger att handla mina framtida barnkläder på ICA Maxi eller liknande i stället. Hellre det. Känns det som idag i alla fall.

Inga kommentarer: