onsdag 21 januari 2009

Bearbeta bort något som är FINT?

Man kan ju vrida och vända på ord för att få dem att låta annorlunda än vad de är. Jag har alltid trott att något som är FINT är något som är bra.
Tills jag såg en annons om att "bearbeta bort de fina linjerna".
Då var ju fina linjer, det som i vanlig folkmun kallas för rynkor. Och de vill man ju enligt skönhetsbranschen inte ha.

Jag börjar få rynkor längst munnen / kinderna när jag ler. Ska jag sluta le därför? Nej, då får jag ju rynkar när munnen "drar nedåt" av tyngdkraften.
Jag får även rynkor i pannan när jag lyfter ögonbrynen. Detta är "helt normalt för alla" säger folk, men jag fick dem faktiskt först när jag var i 25-årsåldern. Men jag har sett dem på barn i 10-årsåldern. Vi är alla olika.

Men vill jag utplåna en del av mig? Nej.
Inte ens utplana. Det är en del av mig.

/Marianne

Inga kommentarer: