måndag 12 januari 2009

Den sjuka vikthetsen

Idag på jobbet snubblade jag över denna länk, men hade så mycket att göra att jag helt enkelt inte hann med den. Men nu hinner jag :-)

Rubriken skrek på Expressens hemsida. DEN SJUKA VIKTHETSEN, med följerubriken att "Tjejerna på TV4 talar ut om kroppsidealen". Jag blev lite besviken dock när jag läste notis-artikeln. Först tänkte jag att "ÄNTLIGEN" är det någon som verkligen talar ut och ifrågasätter. Men men.

"– Man kände att man var tvungen att banta, många tjejer som jobbar på TV4 är ju 34:or, berättade ”Let's dance”-aktuella programledaren Jessica Almenäs, 33, för Fredag nyligen och avslöjade även att hon tyckt att det varit jobbigt med folk som kommenterat hennes utseende."

Det är Sofia Rågenklint, Carina Berg, Carolina Gynning och Jenny Östergren som berättar om erfarenheter av allt från den upplevda hetsen över "extrakilona som kameran lägger på" till erfarenheter av att spy eller vara sjukligt smala.
Jag tar det med en klappspark.

/Marianne

Inga kommentarer: