onsdag 7 januari 2009

Det bortglömda nyårslöftet

Tanken slog mig NU.
Jag gjorde inte ett enda nyårslöfte inför 2009. Eller, ja, jag har ju haft fler år när jag inte gjort löften, men den här gången kom jag på det NU. Inte en enda tanke har jag haft. Superskönt.

Vad skulle jag lovat? Skulle jag gjort som "alla andra" och lovat att : äta nyttigare, börja träna mer, äta mindre godis och gå ner x antal kilon i vikt?

Jag vet ju att äta "nyttigt" är en definitionsfråga. För vissa innebär det att leva kalorisnålt genom att leva på tex sallad eller följa någon diet. För mig innebär att äta nyttigt att GE KROPPEN VAD DEN BEHÖVER. Kroppen behöver lite av allt möjligt. Det betyder att jag inte dör av att äta av det jag tycker är gott. Uppenbarligen går jag inte upp i vikt av det heller. Hellre äta vad jag gillar än att spendera all tid och tänka på allt jag missar att äta.
Äta mindre godis och gå ner X antal kilon hör liksom ihop med ovanstående. Inga övriga kommentarer på det.

Börja träna. Jag avskyr att träna. Det är det absolut tråkigaste jag vet. Att röra på mig kan jag tycka är skönt. Men för mig är det skillnad på det. Jag dansar istället. Det mår jag bra av.

Kanske ska det vara mitt nyårslöfte? Att göra sånt jag mår bra av detta år??

Men båda kvällstidningarna hade idag ett inlägg på förstasidan: den ena skulle man gå ner 4 kilo på 4 veckor tror jag det var, och den andra var 5 kg på en månad.... grattis.

Inga kommentarer: