tisdag 16 december 2008

Receptet för en perfekt (?) jul

Är det fler än jag som tänker och reflekterar över allt medialt uppmärksammande av mat så här i jultider?
Å ena sidan skriver tidningarna hur du tillagar julens läckerheter, å andra sidan hur du unviker "farorna" med julen.

Det smaskigaste julgodiset.
Det nyttigaste julgodiset.
Det farligaste på julbordet.
De största fällorna med julen.
De mest effektiva dieterna inför julen.
Det häslosamma alternativet till julbord.

Jag blir förvirrad. Eller det blir jag inte. Jag har gått igenom detta förut. Jag vet vad jag tycker om att äta under julen, och vad jag inte tycker om. Jag äter tills jag är mätt. Jag brukar vara nöjd och glad. Ingen ångest, ingen större hysteri från min sida.

Dessutom handlar jag julklappar redan i augusti/september. Så ingen ekonomisk kris just nu heller :-)

Inga kommentarer: