tisdag 2 december 2008

Julhets i juletider

Jag har redan börjat märka av stressen.... Inte kan vi njuta av att vi precis dammat av gamla adventsljusstakar och fått in fint och mysigt ljus i vinterrusket (väl behövligt nu när snön försvann!) utan nu ska det redan börjas... det ska vara "gå ner i vikt lagom till jul", det ska vara "fixa midjemåttet lagom till nyår" osv osv.

Nu verkar många "måsten" komma in i våra liv. Det är sånt som är tradition som ska göras om och om och om igen. Men vi måste faktiskt ingenting! Jag måste ingenting.

Jag firar jul där jag mår bra, jag bestämmer själv över min tid, vart jag ska fira lucia, vad jag ska göra på julafton osv osv.

DESSUTOM - bestämmer jag själv om jag behöver fixa till midjemåttet lagom till jul/nyår. (för övrigt ska mitt midjemått bara fortsätta att växa av naturliga orsaker, så det finns inte ens på världskartan!) :-)

NJUT av veckan, och njut av att tända det andra adventsljuset på söndag! Det ska vara HÄRLIGT med julemys! Inget tvång!

Inga kommentarer: