torsdag 11 december 2008

Ännu mera skönhetstävlande för barn...

Jag kom på att jag sett en dokumentär om skönhetstävlingar för småtjejer (barn) innan. Jag vet inte om det var många år sedan, eller om det "bara" var ett par år sen...

I vilket fall som helst, en detalj jag mindes från den dokumentären var inte bara det här med att småflickorna poserar i klänning och baddräkt precis som "de stora skönhetsdrottningarna gör", eller att dessa såflickor har sina föräldrar (oftast mammor) som hänger över dem och vill att de ska le, le, le och inte gråta och förstöra sminket. "Le och var vacker".

Jag mindes en liten 5-6-åring som hade tappat sina framtänder. Tjejen hade en supersöt klassisk glugg mitt i munnen som visar att hon höll på att byta framtänder (en naturlig del av livet!!!!) men denna lilla flicka fick bita om en liten bit med "FEJKTÄNDER" för att skapa det "perfekta leendet", eftersom hennes ursprungliga leende var "förstört" pga gluggen.....

Inga kommentarer: