tisdag 4 november 2008

Shopping Mama

Idag var jag för första gången och på "riktigt" testade och köpte mina första mammakläder. Även om man inte ska börja köpa sånt i början så kunde jag inte låta bli.

Med höga förväntningar och en liten tanke att "äntligen kommer det gå bättre att hitta kläder större än storlek 34-38, eftersom jag ändå går på MAMMA-avdelningen."
Men efter närmare 45 min på H&M kunde jag konstatera att de riktigt snygga jeansen sträckte sig max till storlek 44 i mammastorlek. Dessutom motsvarade de 44:orna en vanlig 42 på en "vanlig" avdelning (om man bortser från partiet som är anpassningsbart till mammamagen)

Är det bara små, nätta och smala mammor som kan handla på H&M? Vi andra, var handlar vi?

Jag brukar aldrig skriva storlekar eller siffror när jag skriver inlägg, men en efterlysning på mammakläder större än storlek 44 tycker jag är på sin plats.

Inga kommentarer: