onsdag 12 november 2008

Kalla Fakta, söndag 16 november

Av en slump såg jag på TV4 idag och såg en trailer inför veckans Kalla Fakta som sänds på söndag 16 november kl 19.20. Jag gillar granskande program, Uppdrag granskning, Insider, Kalla Fakta och liknande, men brukar aldrig vara hemma så jag hinner se dem.
Däremot gillar jag INTE alla dessa B-dokumentärer som TV3 och/eller Kanal5 kan sända; som "Generation Fett", "Supersized VS Superskinny" osv osv.

MEN - veckans Kalla Fakta handlar om fett. (Se deras trailer här)

Såhär skriver TV4 och Kalla Fakta själva: "Vi blir allt fetare, men kan vi lita på forskare som samarbetar med livsmedelsindustrin? Varför avfärdas forskning som visar att vi rasar i vikt när vi äter mer fett? Nästa veckas Kalla fakta handlar om fett."

Åh vad jag tycker sånt är intressant. Det här att vi slutar lyssna på kroppen och "bara" lyssnar på alla experter som finns där ute. Oavsett om experterna har ett egensyfte i att presentera sina studier..... Denna kommer jag att sitta bänkad innan. Och jag hoppas att fler också gör det.

Inga kommentarer: