måndag 17 november 2008

Mera Mama-Shopping

Jag var i Uppsala i helgen och passade på att titta lite i affärer för att se om jag inte hittade lite fler fina mamma-tröjor eller allra helst, mamma-byxor.

Följande inträffade i Uppsala lördagen 17 november:
* H&M, byxorna höll storlekarna 36-40 överlag, och inga av de byxorna jag var intresserad av, som var snygga fanns i större storlekar.
* KappAhl, efter en konkret fråga var "mammaavdelningen fanns?" fick vi till svar att "Vi har gjort som alla andra butiker i Uppsala. Vi har ingen mammaavdelning längre." I Uppsala får kvinnorna tydligen inga barn???
* Lindex, låg nära KappAhl, så vi chansade. Ingen mammaavdelning där heller. Vi blev tipsade om Polar'n och Pyret.
På väg irrandes dit gick vi förbi Åhléns, så jag sprang in där en snabbis:
- Har ni någon mamma-avdelning?
- Menar du en sån med kläder?
- Eh... ja... Mammakläder.
- Nej, det har vi inte.

Efter mycket om och men hittade vi till Polar'n och Pyret. Deras utbud var LÄÄÄÄNGST in i hörnet bland alla barnkläder. Tror det var två olika byxor (inga jeans, vilket var vad jag letade efter) och sen ett par olika tant-tunikor som låg på 3 gånger priset på H&M.

Mammakläder verkar vara svårt att hitta! Jag är glad att jag som inte är "en naturlig 36:a", är ute i god tid innan magen putar ordentligt.... Det verkar ta tid för mig att hitta dem!!!

Inga kommentarer: