söndag 12 oktober 2008

Att känna sig vacker

Som vanligt, det sista jag gör innan jag lämnar datorn efter att ha jobbat framför den tills ögonen går i kors, så slösufrar jag snabbt in på Aftonbladet, Expressen för att kolla senaste skvallret, om det är världskrig eller något annat viktigt man behöver känna till.

DETOX-SPECIAL, (vet knappt vad det betyder) men det stod: - X kilo! "Vi känner oss vackra"

Är vacker en känsla? Jag trodde det var ett adjektiv = beskrivande ord.
Ungefär som när någon säger: Jag känner mig fet. FET ÄR INGEN KÄNSLA. En känsla är att sätta ord på något: Jag känner mig frustrerad, förbisedd, övergiven, jätteglad, överlycklig, sprudlande....

Jag hade kunnat köpa bantar-artikeln om de efter sina X-antal kilon hade sagt: "Jag känner mig mycket piggare, jag känner mig glad, jag känner mig lättare". Eller till och med "Jag är mycket vackrare nu".

Men, over and out. Ska bli skönt att vila från nyhetsflödet, och bara krypa upp i soffan i höstmörkret! :-)

Inga kommentarer: