söndag 12 april 2009

En cellulit!

Så har jag funnit min första RIKTIGA cellulit. Av en ren slump. På sidan av mitt vänstra lår, när jag satt i soffan.
Jag ska erkänna, jag har känt och sett celluliter på min kropp förr. Som små bubblor, ojämnheter i rumpa och lår. Men denna cellulilten tog verkligen priset och kan bära namnet CELLULIT. För detta var verkligen en GROP.

Men jag är 28 år gammal, jag föder inom kort mitt första barn. Och ja..... jag antar att min kropp förändras. Jag känner varken bu eller bä kring detta. Bara ett konstaterande. Ska jag lägga mig ner och gråta? Ska jag vägra ta på mig badkläder mer i detta liv? Nej. Med största sannolikhet inte. Det är bara att "gilla läget".

Mitt vänstra lår blir inte "mindre mitt" eller "äckligare" eller "mindre användbart" bara för att det fått sig en ordentlig grop.
Tror dessutom att om jag inte påpekar det för min man (komma dragandes med förstoringsglaset eller pressa och trycka fram den, så den framhävs inför honom) tror jag inte ens att han skulle lägga märke till den. Tror inte heller att han kommer att bry sig särskilt mycket om han upptäckte den. Framförallt så vet jag att han inte kommer att älska mig mindre. Så är det.

Inga kommentarer: