lördag 28 mars 2009

Årets ROBINSON på TV 4

Ikväll sänds andra avsnittet av årets Robinson på TV4. Det har ju varit uppehåll ett par år, men nu är det tillbaka. Inte helt aktivt tittade jag på första avsnittet (på reprisen, då jag var bortbjuden på lördagen) Men jag minns att jag hittade ett klipp på Aftonbladet som hade den feta rubriken "Jag sökte för att bli smal" - jag tittade tyvärr aldrig på klippet, och nu kan jag inte hitta det igen (är inte så intresserad av det heller) men jag vet att jag reagerade på texten. Bara att tanken fanns där.

Jag hittade däremot en artikel här.

En möjlighet att få vara på en "paradisö" och kunna "gå ner i vikt" och ha "semester" är väl många som tänkt kring Robinson. Denna säsongen verkar ju i och för sig vara hårdare än de tidigare, men att människor tänker de tankarna. Inte alls: jag kommer att få näringsbrist av ensidig kost utan "jag kommer att gå ner i vikt".
Är det bara jag som ser tragiken i det?

Inga kommentarer: