söndag 8 november 2009

Tragiskt att äcklas över sig själv?

"Leia" från StarWars äcklas av sig själv..... anledningen: hon har gått upp i vikt...
"52-åringen uppträder just nu i en enkvinnasföreställning – "Wishful drinking" – på Broadway i New York. Men trots att showen hyllats av både kritiker och publik så vägrar hon att se på inspelningarna.
– Jag bjuder in folk till min show, men inte för att titta på min kropp utan för att titta på föreställningen. Jag är lite tung just nu, säger stjärnan till Female First. "


Att vara 52 år, ha ett halvt liv med livserfarenhet och kunskap - och fortfarande låta sig tryckas ner och äcklas av sig själv över en sån sak som viktuppgång.... Jag blir ledsen. Är man inte mer än sin kropp? I den åldern borde man veta bättre.
Tyvärr känner vi till många kvinnor 50+ som springer runt med sina Nutrilette och liknande och gör allt vad de kan för att "minska ner sig själva". Borde man inte njuta av livet istället?

Inga kommentarer: