lördag 21 november 2009

Så tycker kvinnor om sina kroppar?

Tre av tio svenska kvinnor är missnöjda med någon del av kroppen, visar Expressens nya unika Demoskopundersökning. - Nu tycker jag att jag är för tjock - jag är som en tonåring i huvudet, säger Roza Karimova, 54, från Stockholm.

Tre av tio svenska kvinnor. Det är ju lite läskigt..... tycker jag. För nu talar vi ju inte om tonåringar. Vilka tonåringar med alla hormoner, sökande efter sig själva, osäkerhet, rädslor, nojor är helt nöjda? Inte alla. Iaf inte 7 av 10 tonåringar skulle jag tro.

Men vuxna svenska kvinnor? Som säkert har både bostad, jobb, barn och familj. Fokuserar fortfarande på sina kroppar. Att inte vara nöjd med sig själv när man passerat 50 är ju ledsamt. Och det är inte någon enstaka. 3 av 10....

Inga kommentarer: