fredag 9 oktober 2009

Smal, smalare, smalast?

Midjan på den retuscherade bilden är smalare än huvudet på modellen.... Jag iaktog bilden av den manipulerade bilden.... visst är det självklart att den är manipulerad. Det vet alla. Vuxna som barn som ser den. Alla vet att vi trixar och mixar med bilder i media (framförallt modellbilder/reklambilder)

Texten intresserar mig föga. Men jag läser runt bland kommentarerna till artikeln på Aftonbladet. Nedan är citerade kommentarer.... smaken är som baken kan man väl konstatera. Vissa har ingen alls, medan andra berikats med väldigt stor. :-)

haha, hon ser ju helt befängd ut. Kul när de är så smala så huvudet ser helt enormt ut! Jag tar inte ens illa upp som tjej av såna bilder, jag tycker bara det är mysko att det skulle kunna uppfattas som snyggt.

Varför gör "dom" detta gång efter gång efter gång? Ingen vill se dessa bilder längre. Folk har tröttnat. Allrahelst denna bild är ju helt extrem! Hon ser ju ut som en alien...

så ska tjejer se ut, gillar inte feta osunda brudar

Smala tjejer är fint, men detta är onaturligt och fult. Usch!!

Läcker, ser ut som min tjej ;)

Ser ut som en dåligt gjord karikatyr! Nästan som en barbiedocka! haha

Det ser seriöst inte mänskligt ut, ser helt fel.

Inga kommentarer: