tisdag 6 oktober 2009

Frossa i kändisbilder

I tidningsställen kunde man senast se tidningar av typen ”Frossa i så mycket bilder på kändisarna som möjligt” och stora omslag med ”Värsta kändiskroppen på beachen”. Förfasa dig över hur smala dessa är, eller hur hemska celluliter dessa har, se hur skinnet hänger på denna…. Bla bla bla. Nästa sommar är det jag som går där i min bikini, med en mage efter en graviditet. Med bristningar och förändringar. Så är det. Det är jag. Det är jag idag efter allt min kropp har gått igenom. Sån ser jag ut.

Så gick jag på stranden i bikini innan också. Fast utan bristningarna. Men jag hade min mage, jag har mina celluliter, leverfläckar, ärr, pigmentförändringar. Så ser jag ut. Ingen kan hålla mig borta från stranden för det. Om jag själv vill vara där. Ska jag behöva skämmas för min kropp? Den är ju jag. Jag vägrar. VVS – Våga Vägra Skämmas. Jag tänker inte krypa in i vassen som alla skämtar om inför sommarsäsongen. Jag står upp på mina ben, är tacksam över att jag över huvud taget har möjlighet att ta mig ner till stranden. Och jag tänker inte suga in magen. Varken på badhus i vinter eller stranden på sommaren.

Inga kommentarer: